Background
Dit project was gefocust op het introduceren van physical computing as een manier om prototypes te maken binnen Interaction Design.
Brief
Ontwerp een rituele interventie. Met snelle technologische vooruitgang zijn we nu meer dan ooit verbonden. Op basis van zelfreflectie, observaties uit de eerste hand, interviews en lezen moet je een op technologie gebaseerde interventie ontwerpen rond het begrip ritueel.
Concept
Wanneer mensen op vakantie gaan is er een ritueel om iets mee naar huis te nemen. Dit kan in de vorm van een magneet, een portemonnee of sieraden. In Ierland is de klaver een van de belangrijkste symbolen en wordt aangenomen dat hij geluk brengt.
Terwijl we rituelen onderzochten, was een van de meest voorkomende het ‘aanraken van hout’ om pech of geluk te voorkomen. We hebben een Ierse souvenirmachine gemaakt die je op drie manieren geluk brengt.
Je kunt op het hout kloppen voor geluk, en door op de ventilator te blazen om je souvenir te halen, wens je geluk en als je je ketting hebt, kun je hem op elk moment gebruiken als je geluksbrenger.
Wij hebben Three Times a Charm ontworpen om in de atmosfeer te zijn van een plek die als een magneet voor toerisme werkt, zoals Temple Bar.
Insights
Goals
Practical