Background
Ieder jaar sterven ongeveer 15 mensen in Amsterdam eenzaam. In 2002 begon dichter F. Starik de eenzame begrafenis om op waardige manier afscheid te nemen van deze persoon. Hij verzamelde een groep dichters en noemde deze ‘the circle of death’ Bianca Sistermans en Hester van Hasselt werken sinds 2012 aan een project over de eenzame begrafenis, Hier besta ik. Op 21 September is de tentoonstelling ‘Hier besta ik’ op de Nederlandse Begraafplaats. Het ‘festival’ is een initiatief van Bianca Sistermans (fotograaf) en Hester van Hasselt (schrijfster).
Brief
‘Brand the festival of loneliness’
Maak een merk van het festival en een communicatiecampagne om bewustheid te creëren rond het festival en het fenomeen Eenzaamheid. Niet alleen het publiceren van het boek maar ook het discussiëren binnen verschillende segmenten van de maatschappij is van belang.
Doelgroep: Heel Nederland
Concept
We leven in een wereld waarin de eenzame mens onzichtbaar is. Sociale media heeft hierop een versterkende werking. Eenzaamheid heeft een gezicht gekregen waarin echt contact er niet meer toe doet, dit gezicht is het ‘gezicht van eenzaamheid’.
Het gezicht van eenzaamheid is het merk dat eenzaamheid een gezicht geeft. Het brengt eenzaamheid onder de aandacht door middel van een campagne en vijf evenementen. We worden ons als Nederlander bewust van het probleem. Samen gaan we op zoek naar het ware gezicht achter eenzaamheid.
Insight
Goals